För allt vi drömde en gång

Den där låten som jag tipsade om lite tidigare. Den finns i en mycket bättre version. Alltså Joan Armatrading - The weakness in me. Den går på repeat här, kan man säga.

Jag blev lite glad när Jenny påminde mig om att det snart är första advent. Och om att om det inte var nog så kunde man dricka mångder av vin för att få guldkant på vardagen. Det är en bra vinkel på allt det gråa och kalla och jävliga tycker jag. Högsta betyg!

Jag laddade ju redan idag med gröt och allt. Det var det visst fler som gjorde. Kanske ska vi göra det till en sån där grej som alltid händer fredagen den trettonde?
Fredagen den trettonde idag säger du? Lite julkänsla på det, tack.

Och nu är det fredagkväll och vet ni vad det värsta med det är? Att jag ska upp klockan kvalme imorgon och träna handboll. Men sen blir det visst brunch och hygge och tydligen också en sjukt otippad middag lite senare.

Tror nog att dagen kan bli bra. Visst?

Som ett P.S.
I övrigt skulle man ju kunna tro att jag leker internationella veckan här, så jävla många språk som cirkulerar i min närhet.

N'est pas mal.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?