No matter what you do, I will always be there

Vi förlorade. Och det var väl inte så himla bra det där. Delvis bra, javisst. Delvis inte alls bra. För många missade passningar, för mycket tvekan. Och det där med kontringsmålsättningen lyckades inte direkt svinbra idag, det gjorde den inte.

Och för mig då? Det är ju ändå min blogg det här.

Ok. Vi gör så här. Vi delar upp matchen i två delar.

Del ett är första halvlek.
Den var bra. Knorrade in första IGEN! Undrar vad oddsen är för att jag ska göra det även i nästa match? Kollar dom där jävla målvakterna inte på klipp eller? Snart borde dom lära sig. Sen gjorde jag ett mål till i en kontring och sen sköt jag stolpe ut en gång.
Och så lite på niometer, javisst. Och det gick också bra. Fick straff och några assist och sånt där ni vet.

Del två är andra halvlek.
Spelade bara första tio knappt, som nia, och det gick väl sådär. Sen var matchen slut och vi hade förlorat.

Bra sammanfattning?

Men oavsett förlust: mitt lag, det är ändå det bästaste. Jag hjärta dom.

Kommentarer

Michey sa…
Hoppas förlusterna inte gnager allt för mycket på dig.

Såg att du blev nobbad i landslagstruppen. Det var ju förbaskat synd då lite rutin kanske hade gjort truppen gott.

Detta har inget med nuvarande trupp att göra men varför plocka ut nåt som heter bruttotrupp som två veckor senare gallras ur till en landslagstrupp?? Låter fullständigt ologiskt och onödigt.
Anonym sa…
Jeres første 20 minutter havde i Aalborg på hælene - så respekt for et godt kæmpende Horsenshold.

Jeres hold er ikke så bred som Aalborgs - - kræfterne slap sikkert op.

Håber i får point mod Sønderjyske :-)

MVH
leif

Aalborgfan.
Annika sa…
Michey: Så är det. Men tack för att du tror på mig. :)

Leif: Ja, vi var bra i början. Hejade du lite på mig i matchen? :)Jag tror på poäng mot Sønderjyske!
Leif sa…
Ja - jeg så at du stod og snakkede med nogle af dine svenske kollegaer fra Aalborg ind på banen lige før kampstart.

Jeg vinkede helt vildt til dig - men desværre så du mig ikke :-)

Og jo - - jeg heppede på dig - særlig da jeg kunne se i anden halvleg at Aalborgs sejr ikke var i fare :-)

PS
I spillede faktisk en god kamp - alle gjorde det godt på Horsensholdet.
MVH
Leif
Martin sa…
Spelar du 2:a i försvaret också ibland? Låter i så fall som en större omställning jämfört med att byta position i anfallet - eller?
Annika sa…
Leif: Ja, det är så härligt att möta lag med svenska spelare. Lite sncak som man förstår...
Synd jag inte såg dig. Jag hade självklart vinkat tillbaka. :)
Tack, ja så här i efterhand kan även jag se ljuspunkter i den.

Martin: Nä, min tränare låter mig inte spela tvåa i försvaret. Tror inte han litar på mina kunskaper i ämnet... :) Men jo, det är helt klart en större omställning där än i anfallet.

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?