Ensam hemma, när hände det sist?

Här sitter jag i mitt vardagsrum, med datorn på bordet. På TV4 visar dom friidrott och jag får lite OS-flashback. I mitt nästa liv ska jag bli friidrottare tror jag. Längdhopp kanske. Eller hundra meter. Det verkar coolt.

Annars gör jag inte så mycket mer än försöker packa upp mina oerhört välfyllda väskor. Inser dock att jag måste skänka bort ett gäng gammal skit för att få plats med allt det nya, fina. Jag leker lite med min nya kamera med. En väldigt fin och riktig. Använde just teleobjektivet för att fotografera grannernas katter som bråkade på gården. Intressant, I tell you.

Var nere och tittade på träningen förut. Har haft feber sedan vi lämnade Peking nu, men idag släppte den lite. Imorgon träningsmatch mot Ikast och kanske är jag med och värmer upp för att känna på det. Snart börjar ju serien! Snart Slagelse hemma. Denna spänning.

Tackade tidigare ikväll nej till att följa med till IKEA. Det händer inte så ofta. Men med tanke på mängden saker som just nu tävlar om att synas mest runt omkring i hela min lägenhet så var det nog smart. IKEA finns ju kvar. Förhoppningsvis hinner jag under kvällen förflytta sakerna från golvet till hyllorna, från sängen till garderoben, från garderoben till sopsäcken. För det var ju det där med plats. Det finns ingen kvar. Vojne.

Imorgon är det i alla fall inplanerat ett besök på Horsens årliga Medeltidsfestival. Första gången sedan jag flyttade hit som jag faktiskt har möjlighet att se den. Den krockar alltid med diverse cuper. Det blir kul tror jag.

I övrigt dricker jag te och försöker låta bli att hosta så mycket.
Och så saknar jag mina vänner från OS. Samtliga.

Kommentarer

Anonym sa…
Hej tjejen!

så du är hemma igen nu.. Måste kännas som en rejäl erfarenhet att lägga till samlingen!

Hoppas du mår bra...

Kram!!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?