Nu tar vi Kina på vår väg mot femteplatsen

Klockan på SOK-datorn i vårt hus visar på 09.13. Sex timmar efter oss. Vi har redan varit och hämtat ut nya snygga glasögon och hängt en stund på marknaden.

Jag shoppar som om jag aldrig har sett en affär förut. Kanske ingen chock visserligen. Fyller min ena resväska med bara nya saker. Väskan är stor och sakerna fina. Dessutom billiga. Made in China, på riktigt liksom.

Senare idag ska vi ha möte i några timmar. Taktik. Vi måste gå igenom Kina och vad dom står för när det gäller handboll.

För drygt tre år sedan var vi i Cheb och spelade turnering. Min första någonsin. Vår första motståndare: Kina. Då hade jag varit nervös sedan Peppe ringde i februari så när matchen äntligen kom och jag fick hoppa in efter ett antal minuters spel, så hade all nervositet lagt sig. Det var ju bara en match som alla andra. Dock i gulblå kläder. Jag gjorde några mål tror jag och fick fortsatt förtroende. Tur var väl det, för nu är jag i OS. Fortfarande inte nervös.

Vila och lite bok står på schemat nu. Och att börja tänka på Kina.

Kommentarer

Anonym sa…
Ni har varit otroligt duktiga! Synd att det inte höll hela vägen, men wow vilken framgång ändå! Det har varit jättekul att se dig spela! Och jag har varit lite stolt för jag "känner" ju dig, haha!

Ha en härlig tid i Kina, det som är kvar. Shop til you drop! Såklart!

Kram från mig
Anonym sa…
Jag har också en massa "made in China" på riktigt, eftersom Toni flera gånger om året åker dit (i jobb). Nu får jag inga fler saker, om jag inte ber om det. Det är ju så billigt!

*kramar*
Anonym sa…
Lycka till mot Kina! Jag kommer som vanligt att sitta framför tv:n och hejja.
Kram!
Anonym sa…
Åh ni är så bra! Hur det än går. Vilken grej ni har gjort! Vad bra ni är!

Heja!

Och TACK för alla spännande stunder då jag suttit framför TVn, datorn, radion för att höra hur det går. Jädrigt härligt!
Anonym sa…
Ett stort, stort GRATTIS på 30-årsdagen!!!

*massor av hurrarop och kramar*
Caroline sa…
Sju är bättre än åtta. Heja!

Och grattis till alla de andra siffrorna. Du får paket när vi ses.
Anonym sa…
Grattis på födelsedagen! Stor nu! ;-) Kram
Anonym sa…
Stort grattis och lycka till!!

/Carina i Ty
hakan_975 sa…
Åhhh vad synd.
Det verkade nervöst och låst, minst sagt, men det är sånt här som ger erfarenhet och rutin och ni har ju överträffat er själva under detta OS.
Dessutom: undra om Huang förstod vad ni sa när du och Holmgren skällde ut henne på svenska ;-)

Grattis på födelsedagen i alla fall.

Ni har många supportrar här hemma.
Anonym sa…
Grattis på 30 årsdagen Annika!!!! kram JG

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?