Ok, nu vet vi hur det kanns, ombytta roller fran och med nu, tack!

Tillbaka pa datorn utan prickar. Tillbaka i OS-byn efter annu en forlust.
Det kanns tungt, givetvis, men sa klart inte hopplost. Tva matcher kvar, tva vinster eller? Jag tror pa det, och alla andra har med. Vi tror pa oss. Tycker vi kampar pa bra som fan, men inte far nat for det. Snart maste det ju vara var tur. Jag sager: var tur kommer mot Tyskland i overmorgon. Och sen tar vi Brasilien i bara farten.

Ganska handelselos dag i ovrigt. Kanske nagra fnurror pa traden mellan spelare och ledare efter dagens match, men det ar ju sa det blir ibland. Nu nar vi ska ga och sova om ungefar fem sekunder och vi precis har varit och kollat pa Tyskland - Ungern ar alla vanner igen. Bra sa.

Sms:ar med min familj som lunchar ihop och packar upp vaskor efter en lang sommar pa landet.
Sms:ar med vanner i olika delar av varlden. Dom tror ocksa pa oss och pa mig och det ar sa skont att veta.
Far sms med en redogorelse av vad mina gulliga och underbara syskonbarn sager nar dom kollar pa matcherna: Dar e hon! Anija dricker! Vinner dom? Hon ar svettig...

Och alla meddelanden fran okanda manniskor! Det ar ju helt underbart att alla ar sa positiva och snalla. Borde spela OS oftare.

Imorgon ar det lopning och handboll. Vet inget mer. Maste inte veta nagot mer heller. Men under natten blir vara USB-stick annu en gang laddade med den farskaste informationen om det nyaste landet. Tyskland. Vi gor oss beredda.

Sov gott, har i Peking ar det natten nu.

Kommentarer

Bettan sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bettan sa…
Hejaklacken här hemma får ta i bättre!!
Det ÄR er tur nästa gång, plocka fram taggarna och kämpa på! ;)

*kramar*
Anonym sa…
Kan meddela att det var mycket rafflande att lyssna på matchen på P4 under frukostrasten, jag referedade dessutom allt som hände till mina kollegor som inte hade öronsnäckor att lyssna i.

Radio och handboll går ruskigt bra ihop. Jag tror på er.


HEJJA
Anonym sa…
inte d utan r, jag kan stava till referera...
Anonym sa…
Annika! Å vad jag sitter framför TV:n och hejar på dig! Du är så bra och det var så roligt att se dig bli intervjuad!!

Hoppas ni vinner nästa match! Klart ni gör!!! Jag håller tummarna!!

Kram
Caroline sa…
Vi tittade på matchen till våra makaroner ikväll. Jag såg visserligen matchen på jobbet också, till frukostfikan. Kevin var den som såg dig först. Han utbrast:
Kommer du ihåg! Det var ju hon som kom med vitlök till oss!
Anonym sa…
Det är helt otroligt att jag som knappt sett en handbollsmatch tidigare är den som nu är mest handbollsintresserad av alla i min bekantskapskrets just nu! När jag sa till min tandläkare att han skulle skynda sig så att jag hann hem till matchen i morse så sa han "Vilka spelar de mot?". VA!?! Finns det folk som inte har handbollskoll? Jag blir mörkrädd! :-)

Jag sitter bänkad nästa match och hejar och fikar. I morse fick jag inte fika till matchen för jag fick bananklister av tandis och fick inte äta och dricka på en timme. Men heja fick jag! Och det gjorde jag!

Och så hörde jag i TVn i morse att Du snart fyller jämna år! :-) GRATTIS i förväg!

Hur mycket får man skriva i ett sånt här meddelande? Är jag på gränsen? ;-)
Anonym sa…
Så klart ni kommer så Tyskland! Vore sååååå gött!
HEJA ER!!!

Kram
Carina i Tyskland
Anonym sa…
Jag hejjar på er! Min sambo åxå. ;)
Drömde faktiskt inatt att jag var med er och spelade. Haha. Tur att det inte var på riktigt. Jag gjorde bort er totalt och du var arg. ;)
Kramar!
Anders, sa…
Hej igen!

Skit i Sydkorea, det blir mycket roligare att spöa Tyskland i morgon! Och då kan det väl bli så att de missar kvarten?!

Och om det fortfarande känns tungt kanske man skall skicka en varm tanke till Ara istället?

Lycka till i morgon!
Anonym sa…
Följer alla matcher och är grymt impad...ni är så duktiga...fortsätt såhär så kommer vinsterna...de måste de göra...heja heja heja

/Åsa

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?