Snart, snart, snart ar det dags, ni maste heja som fan!

Blev just uppringd pa mitt kinesiska kontantkort. Personen i andra anden pratade inte svenska, utan kinesiska. Och han slutade aldrig! Jag hann bara saga "halla" och sen malde han pa i flera minuter. Det lat som han skallde, men det gor det ofta har. Till slut lyckades jag flika in ett "you have to speak english" varpa mannen i luren kontrade med ett ljud som skulle kunna betyda "va?". Jag provade samma fras igen. Han borjade genast skalla pa kinesiska igen. Jag var tvungen att lagga pa. Han kan ju inte ha fattat mycket.

I gardagens match mot Angola var forsta halvlek lika bra som andra var dalig. Vi tar helt enkelt med oss det positiva och fortanger det negativa. Det ar en bra taktik.

Nu ar det bara ett enda dygn kvar till forsta matchen. Har vantat sa lange, laddat och langtat. Och nu ar det antligen, antligen dags! Idag klockan fyra har vi matchgenomgang och efter det kommer allt att kannas riktigt nara och riktigt dags.

Men igar da. Orkade inte skriva innan laggdags och med tanke pa att det var fullt upp pa dagen och att jag sedan somnade redan kvart over nio ar det kanske inte sa konstigt. Ni som kanner mig vet nog att det inte ar speciellt vanligt forekommande att jag gar och lagger mig innan tolv eller ett. Men har ar inget som vanligt. Det har ar platsen for One World One Dream och har gor man lite som man vill. Och det ar klart, nar vi gar upp runt sextiden varje dag blir vi trotta tidigt!

Egentligen hande inte sa mycket igar nar jag tanker efter. Upp tidigt, loptraning och till gymmet. Vi gillar gym. Det ar dar alla spannande personer hanger. Sen var ju matchen mot Angola och annu en forlust. Sag det inte till nagon, men vi morkar! Vill helst inte vinna innan Ungern. Ni visste det va?

Naja, upp kvart i sex idag for frukost och direkt till traningen. 8-8.50. Fantastisk traningstid. Men solen star i alla fall hogt pa himlen redan da. Inte for att vi ser den i och for sig, det ar mest smog och moln i vagen. Fast idag till invigningen klockan 20 har dom lovat bla himmel. Sa dom sprangde just bort ett lager dis. More to come, I guess.

Invigningen ska vi dock inte ga pa. Klockan tre pa natten skulle dom som hangde med pa den vara tillbaka i huset. Det blir ju lite sent nar det ar match dagen efter. Vi hinner faktiskt inte ens se Sveriges intag pa tv, for vi ska ga och lagga oss. Far val spela in.

Match IMORGON! Jag dor av spanning!

Kommentarer

Anonym sa…
Håller tummarna för er redan nu!! Lovar att bänka mig framför tv:n med Sverigeflaggan i högsta hugg!

Synd att ni missar invigningen, men det går ju inte att vara ute och svira på sånt där natten innan match...

Kram
Carina i Tyskland
Anonym sa…
Kanon blogg kul att läsa om er i Peking Heja Sverige!! Lycka till imorgon
Bettan sa…
Hm... Tänkte på din oerhörda förmåga att pruta: ska vi sala till avgiften för övervikt på hemresan??? ;)
Har ställt klockan på halv fem, måste hinna sätta på kaffet och rasta hundarna innan ni börjar spela. T jobbar så inga vagnar rullar ut i morgon bitti, och ungarna hoppas att de visar machen i Turkiet...
Sparkiändan o lycka till! :D
*bamsekrammen*
Anonym sa…
Go Sweden !!!!!!
Go Annika !!!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?