Om vi inte regnar bort innan dess så blir det match imorgon

Helt plötsligt gick hela dagen på nästan ingenting. Lite löpa, lite vila, lite lunch, lite spana atleter i matsalen. Och då blev det alltför stressat för att hinna med en utflykt. Dessutom har det regnat skyfall hela eftermiddagen. Det blev alltså häng i OS-byn hela dagen. Inget illa i och för sig.

Jag och min rumskompis placerade oss i air conditon-kylan på dom hårda sängarna i rummet och somnade genast. Funderade sen nästan på att sjukanmäla oss till kvällens träning på grund av trötthet, men tog oss givetvis i kragen och hoppade glatt iväg till taktiken.

Vi har glömt det mesta om Ungern nu och lär oss allt istället allt om Ryssland. Precis allt. Våra USB-minnen har laddats upp med ungefär 2 gb fakta om laget vi ska möta. Spelare för spelare, spelval efter spelval. Straffskyttar, kanter, niometare. Det finns inget vi saknar information om. Vi är givetvis laddade och suktar efter revanch. Både sedan sist vi möttes (EM i Sverige 2006, slutresultat 15-30). Själv var jag inte med sist. Vänsterhandens ringfinger hoppade ur led i matchen innan, mot Ukraina så jag tvingades stå över. Så nu ser jag verkligen fram emot att möta dom. Även om jag är lite rädd för deras tränare. Det är nog tur att jag inte gått den där planerade kursen i ryska än. Har inte jättelust att få ta del av hans ordval till sina spelare under match.

Nu är det i alla fall läggdags, klockan är tjugo i tolv. Dagarna går så fort här. Vi gör hela tiden saker och bara att gå fram och tillbaka till maten tar en halvtimma. Det blir många och långa sträckor i SOK-flip flops varje dag. Men idag var det lugnt. Helt utan stress eller många mötestider. Det behövs också ibland, lite tid att bara vara. Inte själv naturligtvis, vi är ju ett lag och sådana håller ihop i vått och torrt. Men att bara vara och göra inget speciellt är skönt emellanåt.

Vi laddar i alla fall till matchen imorgon och trot på oss själva och att vi kan klara det. Hoppas ni också gör det! Håll alla era tummar och ge oss era braiga tankar så ska vi försöka klara resten.

Kommentarer

Bettan sa…
Fram med "blicken" så håller jag en tumme! (Bara en, annars rinner lyckan ut genom den andra, sa min farmor! ;D )
Det är klart ni fixar det!

*krammen*
Anonym sa…
Jag hejjjar och håller alla tummar jag har!!!! Lycka till imorgon eller idag eller vad det nu blir för er!!! Jag tror på er, MASSOR!!!! Massa kramar!!!!! Kör på bara,löp som ett svin du e gryymm!!!=)=) Petra
Anonym sa…
JÖSSES vad jag ska hålla tummarna och tänka braiga tankar idag! Tyvärr jobbar jag och har varken radio eller TV i närheten, men jag räknar med att kunna hålla mig uppdaterad med hjälp av det berömda Internet.

All lycka till er!

HEJA ER!!!!

KRAM och tusen lyckosparkar där bak!
Anonym sa…
Nu är jag bänkad framför tvn och tummarna hålls! Buss på dom nu! :)
Anonym sa…
just nu 16.25, 2a halvlek är du matchens bästa målgörare. jag ryser! fy fan vad du är bra! Åh nu blev det lika! JAAAA!
Bettan sa…
Hehe, jag såg "blicken" Det gjorde nog alla andra oxå! Skitbra jobbat, gumman, och gôrbra intervju!
Nästa tar ni!!!
*krammar*
Anonym sa…
Bra match idag!! Synd att det inte räckte hela vägen när det var så nära men ni ska vara mer än nöjda! =D
Anonym sa…
Fan! :(

BRA KÄMPAT!!!

*kramar*
Anonym sa…
Läser tidningarna:

Den andra halvleken började som den första där Ryssland fick några måls övertag. Men svenskorna som visade enorm vilja och styrka krympte avståndet. Annika Wiel Fridén på högerkanten kom igång ordentligt i den andra halvleken, och blev bästa målskytt i Sverige.

Var nöjd!
Anonym sa…
Jag har inte sett matchen än, men har läst att du spelade alldeles strålande. Helt underbart, Annika. Så gör en vinnare - bryter ihop och kommer igen. Starkt!
Sofia sa…
Jag såg matchen. Jäklar va mål du saftade in efter varann :) Häftigt att se!
Anonym sa…
Fasen vad bra du är! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?