Jag och min bubbla

Det är så förvirrande att vara handbollsproffs ibland. För nu sitter jag här mitt i natten och vi har precis kommit hem från Aalborg. Och jag måste tänka efter jättenoga innan jag vet vilken veckodag det är. Söndag eller onsdag? Har ingen aning - vilket som.

Eller jag vet ju nu när jag tänkt efter ett tag. Onsdag. Torsdag morgon snart. Men här finns inte så många måsten så dagarna flyter lätt in i varandra. Träningar givetvis, men egen imorgon så det går ju när som helst. Och ibland har vi nåt som vi ska göra för klubben. Som imorgon. Vet inte ens vad det är, men det verkar vara något med ungdomslagen. Pumakläder på, yes sir!

Shit, jag måste packa väskan! Imorgon är det ju torsdag och då ska jag till gööötet!

Vad är det egentligen för väder ute? Jag måste nog bli lite mer uppmärksam tror jag. Men det är som att efter OS, där det hela tiden stod någon och visade vägen, slängde disken, bäddade sängen och tvättade kläderna, så har jag på något sätt fallierat när det gäller vardagsliv. Kallt, varmt, sol, regn? Jag vet inte, helt enkelt. Hur ska jag då kunna veta vad jag ska packa för en helg i Göteborg? Vojne.

Kommentarer

Anonym sa…
Som den ur-Gbg-tjej jag är kommer här ett tips: Tyvärr regnar det väldigt ofta i Gbg och speciellt har det gjort så de senaste 40 dagarna. Tag med vattensäkra skor och paraply som skyddar dig från regnet om det nu skulle råka komma uppifrån för ovanlighetens skull. Mer vanligt med regn från sidan här!

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?