Bye bye Bilka!

När jag först flyttade till Horsens (och placerades i den lilla skabbiga lägenheten jag egentligen inte skulle bo i) hängde jag en del på Kvickly. Danmarks motsvarighet till Coop antar jag. Det var rätt schysst där. Fast nu har jag inte varit där på ett tag.

Men idag, på en av dom mest anti-sociala dagarna i år, bestämde jag mig plötsligt för att dra dit igen. På vinst och förlust liksom. Skulle ändå bara ha ägg och mjölk.
Men blev det bara ägg och mjölk? Nej, det kan man inte säga. Och Bilka is no more. På Kvickly har dom kaviar, för att bara nämna något. Kalles till och med. Yeah! Och svensk ost. Och Pågens bröd. Plus ingen kö. Jag ska från och med nu bara åka till Kvickly och handla.

Om ni undrade.

Kommentarer

Anonym sa…
Men har dom Udsalg???

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?