Det är måndag och det är september

Kom precis hem från träningen. Den första med Horsens efter sommaren. Det kändes bra, eller ännu bättre faktiskt, att få komma igång igen. Men den där sjukdomen jag har, som jag äter penicillin för och som sitter i luftrören är inte direkt bra. Jobbigt att springa, eller i alla fall att andas under tiden. Två dagar till match.

Var och fikade med en vän på stammishaket idag. Kaffe latte i solen. Det var trevligt, men det känns lite konstigt. Här i Horsens finns inga kubanska män med sjukt stora muskler att spana in. Här finns för bövelen inte ens några polska atleter att vila ögonen på. Här finns bara horsensianer. Vojne, I tell you!

Bra då att jag håller kontakten med mina nyfunna vänner. Dom bor visserligen inte här, men dom är rätt bra på att höra av sig ändå.

Bara en enda träning kvar innan första matchen. Slagelse hemma på onsdag. Det är dags att prestera igen och om jag var ni så skulle jag sätta en slant på oss.
Jag ser fram emot matchen som fan. Fast vet att jag mest kommer löpa där ute på kanten utan att få så många bollar. Men har jag riktig tur så kan det även hända att jag får vara h9 en stund. Och det, mina vänner, är lycka för mig. I mitt nästa liv ska jag bli både friidrottare och h9. Och om någon tränare någon gång säger till mig att gå ner på kanten och spela så tänker jag vägra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?