Två månader senare lägger vi oss ner och dör allihop

Mitt under dagens handbollsträning valde min Adidas-sko att gå sönder. Inte lite trasigt i ena hörnet. Halva sulan, more like it. Och gamla var dom inte heller. Två, tre månader bara.

När jag spelar använder jag löparskor. Inte handbollsskor alltså. Och dom brukar gå sönder lite fortare. Men det här måste ju vara ett skämt. Ett OS och så dog dom. Å andra sidan kan man ju säga att dom valde rätt period att ligga på topp. Och ska man dö någon gång så måste det vara just efter ett OS. Men ändå.

Så i brist på annat blir det nog riktiga handbollsskor på träningen imorgon och kanske även på matchen mot Aalborg på onsdag. Snabb som en vessla i stegisättningarna kommer jag bli. Jag bara varnar er alltså.
Och anledningarna till att jag hellre spelar i löparskor är fysiska. Benhinnor, knän och sånt. Ni vet.

Och förresten, jag glömde en låt igår. Förstår inte hur det kunde hända.
Nummer 31 på listan: Bone Thugs 'n' Harmony - Wind blow.

Försöker hitta den åt er på YouTube, men sidan vägrar samarbeta.
Inte för att ni ger så där jädra mycket feedback på vad det egentligen är ni vill läsa om på den här bloggen... Önska om ni vill. Kanske en lite lista. Ni vet ju att jag gillar listor.

Men nej, jag vet inget officiellt skvaller om andra idrottspersoner.

Kommentarer

Anonym sa…
Det blir så lätt. Den man älskar måste förstås veta det- så klart!? Eller? Men nej, alla behöver feed back, erkänsla. Så är det bara, helt naturligt. Men ack så ofta bortglömt. Alltså jag, och många med mig som jag känner och som säger det- till mig- älskar att läsa din blogg. For ever and ever (hoppas jag)
Anonym sa…
Kanske en handlingslista- alltså mjölk, bröd, öl, middag? Vad kostar det och hur är det handla i Horsens? Alltså som ICA i Bovall eller kanske Focus i Göteborg? Finns det kemtvätt och kan man tvätta bilen på macken? Och vad gör alla danska barn efter skolan?
Johan sa…
Vore intressant att veta hur du, som själv är journalist, ser på mediebevakningen av er i landslaget. Är det till exempel någon skillnad om det är manliga eller kvinnliga reportrar som skriver och ställer frågorna?
Caroline sa…
Jag undrar en sak och det är om jag kanske kunde bjuda på lite mat ute på fredag?
Anonym sa…
-dine tanker om trening på toppnivå
-om presset på unge kvinner om å yte
-dine tanker om hva som skal til for å være god
-hva å være god er
-hvordan det er å leve av sin hobby
-treningsverk
-om å ta vare på kroppen sin/ta vare på seg selv
-sunne holdninger

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?