Låt mig presentera: Min familj!

Just nu är min familj i Stockholm för att vara med på storasyster Sofias 40-årsfest. Det verkar kul.
Själv sitter jag här, för vi har match imorgon. Mot GOG. Det verkar också kul.

Fast jag hade gärna varit med på festen. Men mamma är inte heller med, för hon måste jobba i sitt galleri. Jag får ringa henne så kanske vi kan låtsas att vi är på kalas, vi med. Vi kan väl blåsa i sådana där som vecklar ut sig och låter lite hysteriskt. Telefonkalas!

Alla brukar tycka det är så coolt att mamma är konstnär och har galleri. Då brukar jag berätta att en av mina systrar också är konstnär, att en annan av dom är ett musikaliskt geni, att ännu en är manusförfattare för teatern och att den sista är VD. Då brukar mina konversationspartners höja imponerande på ena ögonbrynet och säga "Wow!", för att i nästa andetag undra vad min kreativa ådra bjuder på. "Handboll.", svarar jag då. Det är det enda jag kan. Och att skriva. I alla fall emellanåt.
Att pappa är doktor vet alla redan, för han får alltid kolla på alla knän och sånt.

Jag är nöjd med min familj!

Kommentarer

Anonym sa…
Haha, visste du at Trond Johansen (en norsk tippeligafotballspiller) har noen overtroiske ritualer han må gjøre før kamp? Han måtte vente med å kle på seg drakten til alle de andre på laget hadde gjort det, så en gang var det noen som hadde lagt merke til dette og skulle teste ham ut. Denne personen ventet og ventet med å kle på seg, helt til de gikk i spillertunnelen ut mot banen. Trond Johansen gikk der lettere perpleks i bar overkropp og fikk akkurat smettet på seg drakten før de kom ut på banen. Hehe. Venstre sokk måtte også først på ;)
Bettan sa…
Det enda du kan????? Hrmf, snacka om underdrift!
Du är skitbra på handboll, suverän på att skriva - alltid, är svårslagen på TP, har en övertalningsförmåga som är enorm, och att diskutera och argumentera har du iaf förut varit väldigt bra på...
Dessutom är du gôrbra på olika sorters humör...!
Haha, ska jag fortsätta?? ;)
*krammen*

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?