Ännu en dag i det nya

Just nu:
kläder: mysbyxor
tv: velkommen hjem på dansk tv3
dryck: vatten
mat: kycklingsallad
borde: färga håret
tänker: för mycket
trötthet: sju av tio
ser fram emot: matchen mot Esbjerg på onsdag och matchen mot Randers och lagfesten på lördag
sen: lyssna på Carla Bruni igen igen igen

Jag har förkylningen i schack nu. Utan att säga för mycket.

Tränade i alla fall för fullt idag. Det gick ganska bra och jag kan fortfarande göra mål. Men efter att ha sett mitt upphopp i klipp från matchen mot SK Århus i torsdags inser jag att det fortfarande fattas en del.

Men springa fort, det kan jag!

Jag övade idag, på alla skott jag hade. Uppåt, framåt. Är det inte en klubb i Göteborg som heter det förresten? Jag borde få vip-kort.

Översatte lite resebyråtexter idag och har ännu ett svensklärarjobb imorgon bitti. Tre timmar utan grötprat. Fint det. Och jag har till och med redan förberett lektionen. Guldstjärna i kanten till mig!

Och nu är det bara en träning till innan match igen. Match är roligt.

Och dessutom så spelar det nästan ingen roll hur lite glad man är, två timmar med ett fint lag på en handbollsbana hjälper mot det mesta. I alla fall för stunden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?