Är det höst nu?

Men verkligen.
Så sitter jag här i min soffa igen. Utanför regnar det. Ymnigt, minst sagt.

Och jag har dragit ner persiennerna, tänt ett ljus, gjort lite mysigt, ni vet. Försöker få ord ur mig och in i datorns öppna worddokument, men det vill visst inte riktigt lyckas idag.

Kollar på VH1 på tv:n i brist på annat och imorgon ska jag till Vejle för att ha svenskundervisning med Mette i ett par timmar. Fint det. Och ett utmärkt tillfälle för mig att få uppfriskat den svenska grammatiken som jag var för frånvarande för att ta till mig under gymnasiesvenskatimmarna med Eva T. För att skriva uppsatser behöver man nämligen inte kunna grammatiken, och jag var en hejare på just uppsatser.

Jag jobbar på att framhålla det positiva, det kanske ni märker?

Nån som har en resa att bjussa på förresten? Eller nån som kan dra ett skämt?
Jag känner att det är både solbrist och skrattbrist just här och just nu.

Men imorgon kväll styr bilen mot Göteborg! About time, if I may say so.

Kommentarer

Amanda sa…
Killar med lite självdistans, hoppas de kan förgylla din tillvaro...
http://www.youtube.com/watch?v=I2NOfOeSX4k
vendeley sa…
jag tycker den här är skoj! http://www.youtube.com/watch?v=fzzjgBAaWZw&feature=fvw

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?