I en annan del av världen

Andralaget var inte så himla bra. Men det var ändå bättre, om ni fattar.

Nåja, det var i alla fall mycket trevligt att hänga lite i hallen. Drack inget kaffe, men pratade desto mer.

Och så fick jag ett nytt översättningsjobb. Från svenska till danska den här gången. Mycket spännande, måste jag säga. En hel broschyr! Jag undrar om jag kan?

Jag åkte runt lite med bilen idag. På jakt efter kossor och hästar, men jag hittade inga. Istället kom jag till ett växthus som någon hade glömt.
Väggarna och taket hade bara spridda skärvor glas kvar. Och växterna bodde överallt.




Kommentarer

Anonym sa…
Klart du kan :-)
http://translate.google.com/
Annika sa…
Ja, det är klart. Den fungerar ju alltid utan anmärkning. :)
Ljungan sa…
Vilka underbara bilder , vad använder du för kamera ?
Annika sa…
Tusen tack! Har en Nikon D50 som jag köpt begagnat av en kompis och till den har jag tre olika objektiv.
Anonym sa…
Gud vilka fräcka bilder! / matilda
Annika sa…
Tack så jättemycket Matilda! :)
Marcus sa…
Hej.
Måste väl erkänna att jag precis som säkert många andra hittade din blogg först när Aftonbladet gick ut med sågningsrubriker men bättre sent än aldrig.

Kul att få läsa om hur det funkar att vara proffs i utlandet även om Danmark inte är alltför långt bort så kan jag tänka mig att det skiljer en del. Dessutom så har du tagit väldigt fina bilder.

Ha de/Marcus

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?