Det blir många trådar att hålla i här

Lördag morgon, matchdag.

Det känns konstigt faktiskt, och det känns som vardag.
Träningen igår var också lite konstig. Det var en sån där träning när vi skulle öva på att göra saker som inte passar Randers. Och vi var inte så många. Så alla kanterna fick hoppa in och spela mittförsvar i en övning.

Och, tro det eller ej, men högertrea är inte min bästa position! Om Randers försvar är lika dåligt som jag var igår så vinner vi med tusen mål. Minst.

Men ok, seriöst nu. Vi vinner, visst? Jag tror det. Tror ni också det?

Nyhetsmorgon har besök av Mark Levengood idag. Han säger att folk bara lyssnar på hur han låter (som Mumintrollet då ja) och inte på vad han säger. Det kan nog stämma. Jag tycker i alla fall att han låter som hela Mumindalen samtidigt. Fast kanske inte Morran då, för hon är ju dum. Mark låter mest snäll.
Min syster Julia (som är grym på att dra finlandssvenska repliker från serien) var livrädd för Morran när hon var liten. Det är hon faktiskt fortfarande, berättade hon sist jag var i Göteborg.

Måste vara nåt barndomstrauma. Kanske som att jag fortfarande inte kan höra den där låten där dom sjunger pappa, kom hem (den heter väl egentligen nåt med Lillan, men jag är inte säker) utan att få ångest. Fast det beror nog mest på att jag inte är helt normal.

Mark berättade just att hans föräldrar mer var som bowling- än curlingföräldrar. Och att dom använde barnen för att knäcka varandra. Typ: Hälsa pappa att han är ett svin.

Visste inte att man gjorde sånt i Mumindalen.

Nåja.
Nu ska jag dammsuga å äta frukost.
Sen ladda med Eva Simons - Silly Boy. Det blir bra det.

Och för att citera Morran (på finlandssvenska, självklart): Jag kommer tillbaka!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?