When it's all too much

Här om dagen fikade jag med en gammal vänsterkant i Horsens. Eller så väldigt gammal är hon väl egentligen inte, men hon har barn och då är det nåt som ändras.

Anyway.

Hennes son är ungefär ett halvår och heter Frej. Och vi pratade om hennes och hennes killes eventuella andra barn. Hon sa att hon hoppades så på att det då skulle bli en tjej. För hon hade ett så himla fint namn till en liten flicka: Freja.

Alltså, fatta skämtet!
"Hej, det här är mina ungar, Frej och Freja."

Jag ungefär dog av komiskhet just där.
Frej och Freja. Det är som att få två barn och döpa dom till Tommy och Annika. Fast värre.

Kommentarer

Jenny sa…
Ungefär som att döpa sitt barn till Johan om man heter Johansson i efternamn. Brist på fantasi antagligen. För ingen kan väl på allvar tycka att det är fint med Johan Johansson. Eller Olof Olofsson. Elof Elofsson. Anders Andersson. Tråkigt måste man ju säga att det är i alla fall!
Amanda sa…
Hon kan inte ha menat allvar, eller...?
Catrine sa…
Nej, hon kan inte mena allvar...
Bill och Bull... :)
Carina i Tyskland sa…
Haha, underbart! Men du min sambo och hans lillasyster tar väl ändå priset (jag skäms nästan när jag berättar det för någon för det låter verkligen som ett skämt) de heter: Adam och Eva!!

Men så är det kanske när man har väldigt troende katolska föräldrar ;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?