Promenaden avklarad, nu kaffe

Så där ja.
Nu har det varit promenad med hon som förut hade nummer fem men som nu agerar i Århus. Det var fint. Vi gick i en park och såg grönt vatten och sovande fåglar.

Och nu är det snart dags för match. Sjukt spännande, enligt mig. Vad tycker ni?

Och om ni har lust kan ni läsa om ligans alla lag här. Där kan man också skratta lite åt alla stavfel på dom svenska namnen, det kan man. Men så är det här. Svenska är konstigt (och ungefär detsamma som norska) och danska är normalt.
Ibland pratar jag till exempel med mig själv. Vanligtvis när jag kör bil, eller bara så där i allmänhet där hemma. Och då pratar jag danska. Det är lite underligt.

Tur jag jobbar som svensklärare så att jag inte helt tappar det svenska språket!

Kommentarer

Catrine sa…
Härligt att läsa att du är on the g igen och att ditt knä älskar att spela igen :) Det kommer att bli en hyvens säsong...

Kram, Catrine

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?