'Til I collapse

Jorå, jag har kommit fint till Göteborg jag.

Efter en sjukt stressig dag. Vaknade åtta. Skulle ju vara lärare i grannstaden klockan tio. Men så hade jag fått ett mail. Som innebar att jag (förutom att planera lektionen jag förträngt kvällen innan) fick stressöversätta en A4 resehemsida istället för att äta frukost. Men det gick bra. Sen gå i regnet till bilen, köra till Vejle och leka svenskexpert i två timmar.

Och sen hann jag knappt hem och byta om innan det var dags för träning. Äta? Nåja, två mackor med ost liksom. Topp! Träna jättekul men jättehård kontringsträning i hundra timmar och sen ge-järnet-pass med Fys-Mikael direkt efter. Blev cirka tre timmar totalt då. Och dom där två ostmackorna - not so enough.

Och appropå lägena som jag fick öva meget (uttalas majje ungefär - och danskarna tycker att svenska är svårare än danska...) på idag.
Well. Jag säger bara: Det är väl tur det är fler träningar innan nästa match.

Men. Duscha, köpa beställd öl och sen packa bilen. Fem timmar senare framme i Göteborg. Det regnade lite, blåste en del. Men det gjorde inte så mycket. I alla fall inte förrän jag närmade mig Köpenhamn och fick se skylt efter skylt med neonbokstäver som i princip skrek ut: "Öresundsbron är avstängd för lätta fordon!". Jag tänkte att det ju måste vara ett skämt. Alltså verkligen. Måste vara ett skämt.

Det var rätt nära en ångestattack där faktiskt.

Men smart som jag är lekte jag struts och låtsades att jag inget såg. Bara körde på liksom. Bra drag uppenbarligen, eftersom ingen stoppade mig. Så upp på bron och så blåste det knappt alls!

Vad är det för veklingar som bestämmer där egentligen?
Det kanske var ett skämt?

Oavsett vilket så blev jag nöjd och höjde musiken i min iPod och körde vidare till götet.
Så nu är jag trött som en segis efter att ha suttit och haft det bra i soffan med mamma och pappa och måste gå och lägga mig.

Och tack för länktipsen förresten. Ni är söta ni! Dom ska jag roa mig med imorgon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?