Ka-ching!

Men herregud, vi vann ju!

HH mot SK Århus, 27-26. Och det var sjukt spännande!
I halvlek låg vi under med tre och sen låg vi under med fem. Fast i slutet var vi mycket bättre än vad dom var och vann. Enkelt så här i efterhand.

En riktig lagseger, kan man kalla det. Och med min egen insats är jag relativt nöjd. För jag fick i alla fall gjort mina två första ligamål (varav jag i princip bowlade in det ena) efter comebacken. Och jag fick spela från start. Det är fint det.

Jag fick en kontringsboll som var lite lång. Eller hög, om det känns bättre. Jag nådde den i alla fall inte trots att jag verkligen försökte. Och när jag sprang förbi bänken på väg hem ropade tränaren: "Annika, du måste fånga bollen!"

Jaså?

Men jag antar att han bara var stressad. För det var ju en idiotisk sak att säga. Precis som om man liksom inte försöker.

I alla fall. Dom där två poängen vi skulle ha fått med oss från Holstebro förra veckan spelar plötsligt mindre roll nu. Jag kan dessutom sätta en peng på att ingen hade tippat oss som segrare i dagens match.

Kommentarer

Anonym sa…
Tillykke med dine 2 første mål i denne sæson.
Men det bliver vel til mange flere?

mvh// Jan - Göteborg
Broström sa…
Åh. Grattis! Underbart ju. =) Och ja, ibland säger tränare de knäppaste saker.
H.N.. sa…
Härligt med seger, speciellt om man kan vända ett underläge i sista 5.

Och du, inte ett ord om ditt knä.
Jag antar att det betyder att du är helt återställd? Najs.
Annika sa…
Jan: Tack! Och ja, det hoppas jag verkligen!

Broström: Ja, helt underbart! Du vet ju själv. :)

H.N.: Precis, helt återställd. Typ.

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?