Rumänien - Sverige

Det här är kanske den sämsta handbollsmatch jag nånsin sett.
Vad fan håller dom på med?

Jag tycker att oavsett om man av någon anledning inte klarar av att göra mål på sina chanser eller inte klarar av att kasta bollen från den ena till den andra

SÅ KAN MAN ALLTID LÖPA HEM!

Och man kan kämpa bakåt. För i försvaret behövs inte speciellt mycket intelligens eller duktighet, där kommer man mil bara på att kunna använda sin styrka och sin vilja.

Resten av det här inlägget har jag tagit bort. Förlåt för det.

Kommentarer

H.N. sa…
Kollektiva kollapser har man ju sett förr, men om damhandbollen ska bli riktigt stor här hemma så får man inte spela såna här matcher.
Surt, kändes som om det var något nytt på gång.


Fast hörde du.. dom pratade om dig :-)
Enter AWF ?
Hope so.
Broström sa…
Jag håller med dej fullständigt. Och jag undrar också...
Annika sa…
H.N: Det här var en parodi på en kollektiv kollaps!
Kollade på matchen i dansk tv så jag hörde inte vad dom sa. Men det är ju bra att dom inte glömmer mig. :)

Broström: Jag hittar liksom inga ord. Och vilka är kriterierna för vilka som får vara med? Eller vänta, jag tror jag vet...
Anonym sa…
Jag håller fullständigt med! Man ska nog akta sig för att plocka in allt för många nya talangfulla och i stället spara några rutinerade, som en viss Annika Wiel Freden. /Matilda
AM sa…
Håller med! Kul med diskussion kring damlandslaget och vilka som ska vara med.

Min landslagstrupp:

MV: Kain(bra), Grubbström?, förslag??

V6: Boson, Skogsberg bra och givna

M6: Wiberg, Holmgren, Flognman. bra och Flognman i form. Walter är också bra och med om Wiberg inte kan.

H6: AWF, Wikensten, Wiren. Alla bra men har lite dålig koll på dagsformen. Hagman får vänta ett tag och kämpa lite mer när hon väl spelar...

9-m: Torstensson, Ahlm, Gullden, Helgesson givna. Majsan för vh. Jacobsen varit bra under turneringen. Wallén/Isakson får slåss om en plats. Inte sett Malic på länge men hon kanske är aktuell.

Tänk om man fick vara landslagsledare...

Vi ska dock komma ihåg att de två första matcherna var riktigt bra. Tycker också att Bagarn och Per verkar bra men som sagt lite konstiga laguttagningar..
Anonym sa…
Vilka tycker du inte ska vara med i sveriges trupp? och vilka ska ta deras platser nu när det är några skador?
Annika sa…
Matilda: Det tror jag med. En fin blandning av unga talanger och äldre rutinerade är nog det bästa. Och tack! Jag hoppas jag får vara med nästa gång.

AM: Tack för det. :) Jag tycker din trupp ser väldigt bra ut!

Anonym: Jag återkommer med min trupp, men den skiljer sig inte så väldigt mycket från AM's här ovan. Vilka tycker du ska vara med?
Anonym sa…
Stå för din åsikt tjejen...!

Man kan faktiskt undra om vissa spelare...men så är det.
Anonym sa…
Läste någonstans i pressen att tränaren sagt något om att "stå enade". I sammanhanget betyder det i klartext att man inte ska säga vad man tycker, om man tycker annorlunda än det tränaren "kommit överens" med laget om att tycka. I realiteten är detta rätt mycket bull**** anser jag. Om man inte får kritisera eller tycka något så har man sålt sin yttrandefrihet till kollektivet, dvs ledarskapet. Dessutom kan man bara bli bättre genom att ifrågasätta och prova nya saker, så det är positivt. Men om man kritiserar inifrån måste man välja sina ord med silkesvantar och vara så objektiv som möjligt. Kritiserar man för hårt så blir det hårda bullar tillbaka =).
Anonym sa…
Angående skriverier om detta inlägg i pressen:
Ja du, så går det om man törs säga vad man tycker, i detta överdemokratiska land :-)

Stå på dig!

Mvh: Matte/ WWW.UPPSALASKIVBORS.SE

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?