Det ljusnar i horisonten

Bara några timmar kvar tills jag åker till gbg nu. Har just varit på mitt första återbesök hos sjukgymnasten Anne-Mette. Hon var imponerad, sanna mina ord (känns skönt ändå att jag kan skryta om mig själv till döddagar i den här bloggen utan att någon behöver bry sig), och var nöjd med att jag kunde sträcka ut typ helt och böja 80 grader. Målet till nästa besök om två veckor är 90 grader.

Tur för mig det. För igår när jag, i min smärtdesperation och ångest över att jag kanske inte alls hade samma framgång i knät som jag eventuellt hade förväntat mig, ringde till fys-Mikael så berättade han att jag minsann skulle få tæsk av Anne-Mette idag om jag inte kunde stötta på benet. Så då var jag ju tvungen att öva öva öva där hemma trots att det gjorde jättejätteont. Och nu sa hon att det viktigaste för mig var att inte träna för mycket. Att överträna. Det var kanske det roligaste jag hört på länge.

Men faktiskt. Idag gör det inte alls så ont som igår. I alla fall inte än.
Vi går mot bättre tider här i Horsens.

Kommentarer

Anonym sa…
Det låter väldigt bra!
Önskar dig en skön helg i Götet!
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?