Hur långsamt kan det gå?

Jaha, nu har jag varit på gymmet. Det var ju inte skitkul.
Böja, sträcka, böja, sträcka. Och övningar för övriga delar av kroppen som inte innehåller just höger knä. Men många av dom begränsas ändå. På grund av knäts brist på flexibilitet eller på grund av smärtan. Mest ont finns det på insidan och det tyder väl på menisk.

Det gjorde ont ganska fort idag. Men kan samtidigt sträcka det nästan helt, så det är ju positivt. Hoppas kunna cykla imorgon. Böjningsgraden på knät är väl ungefär 100 grader idag och 110 lär vara cirka detsamma som cykelmöjligheter.

Nu är det torsdag kväll och mitt besök har åkt hem. Jag gillar besök! Det kommer för få förbi mig här i Ingenmansland.
Snart ska jag ta mig ner till grannen (nr 3) för gemensam middag (nr 2, 3, 13 och 15 och kanske nån fler) och Top Model på tv. Och imorgon är det fredag och helg igen. Vad som händer då? Inte ett skit i den här stan, det kan jag lova. Har planer på att åka till andra platser några dagar. Göteborg till exempel och Tyskland. Men inte riktigt än. Måste vänta lite till.

Doktorn här i byn, som undersökte mig i måndags, ringde mig nyss. Han berättade att han fått ett återbud den 28 oktober så den tiden har jag nu fått om det är så att jag behöver opereras. Och så frågade jag om tiden för MR. Nästa vecka, trodde han. Men lade för säkerhets skull till: "Det viktiga är ju bara att du får gjort den innan operationen.". Och det var då jag blev sur. Nästa vecka ska jag få tid, inte en jävla dag senare. I vilken annan klubb som helst hade jag fått tid dagen efter den satans skadan hände. Men inte här i HH. Nix.
Jag bryr mig inte om vems felet är (men jag garanterar att alla hela tiden skyller på varandra) men tiden - och även resultatet av MR - ska jag ha NU!
Glöm inte att ett av mina smeknamn är Paniken, ok!

Kommentarer

Anonym sa…
Shit, vad dåligt att du inte fått göra MR än. Du är ju proffs, för bövelen! När jag drog korsbandet fick jag MR två dagar efter skadan och då spelade jag i HALLBY.
Nu tycker jag verkligen synd om dej. Våga bli förbannad och stå upp. Eller nåt. Dåligt, var ordet...
(Duktig du är med rehaben förresten.)

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?