Inte direkt likadana

Observera: Jag sa inte att knät inte var svullet. För om jag hade sagt det så hade det ju varit alldeles fel. Totalt.

Det är något större än det andra.

Tänkte förresten passa på att undra en sak. Mina skador hamnar oftast på höger sida av kroppen. Varför?

En liten lista, höger vs vänster:
Höger knä: spricka i brosket, korsbandet, kronisk slemsäcksinflammation.
Vänster knä: Intet.
Höger fot: stukning gånger två.
Vänster fot: intet.
Höger hand: Stukad tumme tusen gånger, trasig handled.
Vänster hand: Ringfinger ur led och bruten ledkapsel i EM.

Min högersida är mesig.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag är, precis som du, vänsterhänt och har oxå en massa problem med min högra sida.
Här är ett axplock: Höger fot: avslitet ledband, stukad två gånger och hälseneinflammation, vänster fot: Inget. Höger knä: spucken menisk, vänster knä: inget. Höger arm: Axelskada, uttöjda ledband i armbågen, tre brutna fingrar. Vänster arm: Bruten en gång.

Kan det vara så att vänsterhänta har mer problem med höger sida? Har högerhänta mer problem med vänster?
Anonym sa…
Fast jag tycker din vänsterhand verkar rätt så tuff ändå?

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?