I väntan på framtiden sitter jag här

Fredag kväll igen. Känns som om jag upprepar mig själv här. Men det händer inte mycket spännande.

Den här fredagen skiljer sig inte mycket från den förra. Kanske på några punkter då:
Förra veckan = ingen korsbandsskada, denna veckan = svullet knä.
Förra veckan = besök i Tyskland bara några få timmar bort, denna veckan = besök i Tyskland väldigt, väldigt, väldigt många timmar bort.

Om tiden bara gick att spela tillbaka. Då vet jag ett par ställen jag hade kunnat tänka mig att göra om, göra rätt. Sjukanmälan från Esbjergmatchen hade varit en av dom främsta punkterna på den listan.
Nästa fredag däremot, samma tid, är jag i Göteborg. Om inget oförutsett händer, är det kanske bäst att tillägga... Man vet ju aldrig nu för tiden.
Så ja, den här veckan ska jag ägna mig åt att sträcka knä, böja knä, lyfta ben, spänna muskel, tjata på klubben (igen, igen och igen) för att få en tid till scanning, gå till frisören, kolla handbollsträningar, kolla basketmatch, tvätta kläder, surfa, kolla på tv och vattna blommorna. Eventuellt tillkommer diverse sociala hållpunkter.

Och däremellan kommer jag drömma om framtiden, för just för tillfället känns den betydligt mycket mer lockande än nuet.

Kommentarer

Caroline sa…
Vad trist med knät. Jag förstår att det är frustrerande att vara spelare men inte kunna spela. Hur många timmar bort ligger Tyskland?

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?