Nu går jag ut

Snart dags att styra silverbilen mot Forum, via videobutiken (som alla heter Blockbuster här i Danmark) för att lämna in gårdagens filmer. Givetvis bara romantiska komedier. Igår såg jag I can never be your woman och P.S I love you.

Första gången jag hyrde film i Danmark gjorde jag lite fel. Jag tog den filmen som stod främst på hyllan med mig till kassan för att betala. Men det fick man inte, berättade killen bakom disken. Man skulle ta den där som stod längre bak, som inte hade den riktiga filmens fodral, utan bara ett där det fanns reklam för Blockbuster. Och filmens namn lite diskret i ena hörnet. Det gäller alltså att läsa sig trött på filmens baksida nere i videobutiken, för den informationen får man i alla fall inte med sig hem.

Och likadant är det i Tyskland för er som undrar. Fast där tar man istället för en video med reklamfodral en liten lapp med ett nummer på med till kassan.

Så konstigt, varför gör man annorlunda i Sverige?

Kommentarer

Anonym sa…
Usch ja, jag gillar inte alls det tyska systemet! Jag vill absolut ha med mig det där fina omslaget hem....

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?