Long time no see

Jag och en kompis snackade just om tonårsrumsväggar på msn.

Johnny Depp ägde min, kan man säga. Och själv gick jag runt med ett likadant lila armband som han hade på många av sina bilder och trodde att vi var soulmates.

Jag blev lite nostalgisk, så jag googlade honom för att kanske få en skymt av någon av alla dom planscher som fanns hos mig, men dom verkar ha utgått. Jag är nog för gammal.

Lenny Kravitz var även han min soulmate. (Javisst!) Fast det var nog efter allt det där väggståhejet tror jag, så jag nöjde mig nog med att spana in bilderna som fanns på skivomslaget.

Någon snubbe som hetter Richard Grieco fanns också på min vägg. Egentligen vet jag inte vad han höll på med, men jag antar att han var nån typ av modell eller nåt. Honom googlade jag också.

Idag känns han inte riktigt lika het. Idag känns han faktiskt över huvud taget inte het.

Och på skivspelaren (ja, jag menar en LP-spelare) i mitt tonårsrum växlades New Kids On The Block med Dr Alban och Kylie Minogue.

Vad hände hemma hos er då?

Kommentarer

Bettan sa…
Status Que, Deep Purple, White Snake och Elvis. Men allra, allra först var det Osmonds Brothers och Jackson Five... :D
Caroline sa…
Jo men det var väl Tom som satt på min vägg, tillsammans med någon vrålsnygg Levisplansch. Ja den var i alla fall vrålsnygg då. Tom var snyggast i den där ... ja jag och titlar/namn... Han hade i alla fall uniform.

Jag lyssnade inte på NKOTB, jag hade helt missat dem, men förstod när jag började skolan i skogen att det var hett. Jag spelade mest Guns n Roses, Metallica, Nirvana och Ebba Grön och innan det mycket Beatles. Men första skivan var Army of Lovers. Jag tänkte att jag skulle lyssna på dem lite häromdagen. Men det var omöjligt!
Annika sa…
Lisbeth: Elvis!? Hahaha!
Caroline: Levisplanscherna cirkulerade lite överallt. Och ja, dom var äckligt snygga då. Filmen... Det är väl den där Born on the 4 of July eller så. Tom fann även på min vägg, nu när jag tänker efter. Men då i form av Cocktail-bartender.
Jenny sa…
Backstreet boys!!! Jag var totalt dödskär i Nick Carter så bilder på honom klädde mina väggar. Till och med när familjen skulle på semester packades en planch ner för att sättas upp i det tillfälliga rummet. För inte kunde man väl klara sig en vecka utan Nick?
Broström sa…
Jag hade Backstreet Boys på ena väggen och Spice Girls på den andra. Alltså, vi snackar tapetserade väggar. Med planscher alltså. Helt sjukt.
Kommer du ihåg de där vänskapshalsbanden? Med ett brythjärta? Jag skickade min andra halva till BSBs fanclub och bad dem ge det till Brian. Jag ville att han skulle ha på sej det på nån bild så att jag fick bevis för att han fått det.
Själv bar jag den ena halvan och sa stolt till alla att Brian i Backstreet Boys hade den andra.
Herman sa…
BSB helt klart nr 1, sen blev det mer Green Day och Sex Pistols. Har faktiskt kvar en plansch på min dörr, Ramones :)
Annika sa…
Jenny: BSB kom precis efter NKOTB, det kommer jag ihåg. Men då var jag lite för gammal (och oh, so way too cool...) för pojkbandstrånande! :)

Broström: Visst minns jag vänskapshalsbanden! Så sjukt sött att tro att Brian hade det på sig! :)

Herman: Jag önskar att jag hade kvar några planscher jag med! Hade gärna haft en Lenny tapetserad i sovrummet. :) Sex Pistols har jag aldrig gillat. Vilken låt ska jag lyssna på för att höra den bästa?
Michey sa…
Annika ---> Det finns ingen bästa låt med Sex Pistols. Men om du ändå skall göra ett försök så testa "God Save The Queen" eller "Pretty Vacant"
Annika sa…
Michey: Haha! Ok, kanske skiter i det där med Sex Pistols då... :)
Bettan sa…
Annika, nu är det så att vi som har fått visheten med åren, vet att Elvis var, är och kommer alltid att vara störst, bäst och vackrast! När jag var i tonåren var han väldigt läcker med svarta skinnkläder och skitläcker häck - även om han var gammal... :)
Annika sa…
Lisbeth: Jag tror helt enkelt inte att Elvis är min typ. :)
Herman sa…
Du ska helt klart lyssna på EMI och Anarchy in the UK. Fast de har ju i stort sett bara släppt ett album så jag antar att det är låtar du har hört :P

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?