Tillbaka

Jaha. Och var ska jag börja?

Jag var på väg till träningen. Skulle ju ta bilen. Och sen dra direkt till Sverige.
Men när jag kom ner till parkeringsplatsen hittade jag den lilla fina vita, totalt förstörd.

Alla vindrutetorkare bortslitna.
Sidospeglarna bortslitna.
Höger framruta krossad.
Backspegeln inne i bilen nersliten.
Sidoblinkersarna krossade.
Nummerplåtarna bortmonterade.

Och så var det blod på dörren. Så nu hoppas jag att såret gärningsmannen ådrog sig blir infekterat.

Men det stördaste av allt var att dom inte hade tagit nåt. Det fanns ändå saker av värde där i. Alltså gjorde dom det bara för att dom hade tråkigt, eller för att dom ville vara jävliga.

Jag blev förbannad, kan man säga. Och då har jag inte direkt överdrivit.

Men som tur är så har vi en snubbe som heter Thomas här. Han jobbar på en bilfirma och brukar ställa upp för alla oss i laget när det är bilproblem. Så jag satte mig på sätet och struntade i glasskärvorna som låg på det och körde den kvaddade bilen genom byn till hans verkstad. Folk som såg mig kollade väldigt konstigt. Tänk er själva någon komma körande i en bil där allt hänger löst.
Så nu är den lilla vita placerad hos bil-Thomas och själv fick jag snällt nog låna en blå varubil. Typ. Så nu är jag och den blåa lånevarubilen i Göteborg. Vi kom faktiskt väldigt bra överens hela resan.

Men efter bilchocken och innan Sverige hade vi träning och jag vann biptestet. Vann!
Det är jag sjukt nöjd med!
Jag är också sjukt nöjd med mitt lag som alltid, alltid, alltid får mig på bra humör!

Nu ska jag sova och sen är det familjedag med föräldrar och systrar och syskonbarn. Glädje!

Kommentarer

vendeley sa…
Grym du är! Vinna beeptestet. Det måste ju typ vara bland det jobbigaste som finns! GRYMT!
Annika sa…
Vendeley: Hehe, jag sprang inte så länge, bara så länge att jag sprang längst av alla som var med. Vinst! :) Men jo, det var asjobbigt.
Alice sa…
vad kul att du vann! vilken nivå kom du till?

(tråkigt med bilen dock. hoppas det löser sig!)
Annika sa…
Alice: Jättekul! Sprang till nivå 17.3.
Broström sa…
Skämtar du med mej? 17.3? INTE SÅ LÄNGE? Du är ju knäpp. Haha. Grattis!
Annika sa…
Broström: Haha! Nu är det ju den danska versionen och 17.3 är inte så väldans. Vet inte riktigt vad det skulle kunna jämställas på det svenska testet dock, får väl göra det en annan gång. :) Mitt rekord är på 18.6.
Michey sa…
Men vilken jäkla dag. Motgångar kastade rakt i ansiktet som sedan följs upp av fullständig succé i ett beep-test.
Märk väl att jag inte ens nämnde den blå varubilen ;)
Annika sa…
Michey: Verkligen är jäkla dag. Men nu är det bättre. Bip-testsuccéen fortsätter. :)
Flätan (som faktiskt har fläta idag) sa…
Vann du Bip-testet?? Ojojoj..Det har verkligen hänt något med din löpvilja (för löpförmåga har du alltid haft men inte alltid utnyttjat). Jag är klart impad!!
Annika sa…
Flätan: Mycket har hänt sedan kvart över nio till kvart över tio-träningarna i Heidhallen ja! Tur det, kanske man kan säga.
Flätan sa…
Ja, sant så sant, tur det. Men vi har inte blivit äldre. Bara smartare och lite lugnare kanske?? :=)
Annika sa…
Flätan: O ja. Allt till det bättre nu för tiden. :)

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?