När det mesta kör på repeat

Bio var det ja. Det blev den nyproducerade versionen av Fame för oss idag. Som för att liksom rida vidare på den åttio- och nittiotalsinspirerade inriktningen här på bloggen.

Fast den här gången utan benvärmare och utan tights och utan pannband. Lite besviken.

Jag råkade fråga om dom andra sett den "riktiga" Fame-filmen.
Dom undrade vilken jag menade. För dom hade aldrig hört talas om den.

Jag insåg att jag var äldst i sällskapet. Och sen bytte jag samtalsämne.

Det bästa med dagens Fame var lätt Kelsey Grammer från serien Frasier (som råkar vara en av mina absoluta favoriter). Och han var inte med mer än sammanlagt några minuter. Så Kelsey och (den obligatoriska?) scenen när hela skolan har lunchrast samtidigt och jammar loss som fan i bamba var höjdpunkterna.

Det hände liksom inget i filmen. Kanske i och för sig inte så väntat när den är tillåten från sju år, men ändå. Ingen spänning, inga oväntade vändningar. Mest bara...la la la, liksom. Utan benvärmare.

Fast jag hittade en ganska fin låt: Asher Book - Try.

Nåja. Efter filmen blev det kaffe latte och tärningsspel på favoritcaféet med dom fina tjejerna.
Imorgon är det match, som ni ju vet. FCM - HH, 15.00.

Dagens träning gick bra, utmärkt, strålande och taktiken var lite annorlunda än den brukar.

Nu laddar vi.

Och så avslutar jag med något som skulle kunna klassa in som dagens roligaste: När Mette läste fel och uttalade ordet hjärta som stjärta.

Kommentarer

Michey sa…
Du har bra smak ser jag, Frasier är bara SÅ bra! Detta borde innebära att du också gillar Seinfeld...eller?

Väldigt roligt inlägg med Fame och den första filmen...haha. Men du kanske inte är lika road ;)
Annika sa…
Michey: Seinfeld är faktiskt inte min favorit. Jerry är så dålig på att agera, tycker jag.
Jovisst är jag road. Nedslag i verkligheten roar mig alltid. :) Fast oftast går jag runt och tänker att jag är tjugo jag med.
Michey sa…
Haha, tycker att det är stor del av charmen att han suger som skådis.

Du är i gott sällskap, jag lovar. Hamnar också i dessa situtioner ofta..hehe.

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?