Dan före dan

Nu är jag uppe så där tidigt igen. Och på en lördag till råga på allt! Jag antar att ni anar på vilken nivå min trötthet ligger nu. Men faktiskt så lyckades jag somna redan innan klockan två igår. Skönt för mig.

Så snart ska jag till fin-gymmet (vi har två olika vi tränar på) och styrketräna. Sen är det någon form av tävling med crosstrainern och cykeln där man ska vara indelade två och två. Men jag kan ju inte vara med eftersom jag är handikappad, så jag får nöja mig med att bara cykla i mitt eget tempo. Tur det finns TV inbyggd vid styret. Utgår från att det visas många bra program så här vid tiotiden på lördag morgon.

Efteråt ska hela laget till nummer 5 och ha julehygge. Dela ut våra saker och sånt. Och äta æbleskiver. Det är givetvis ett danskt påhitt och har, så vitt jag minns från förra året, inte det minsta med äpplen att göra. Det är inte konstigt att man blir förvirrad.

Och så hoppas jag att all världens julklappsidéer ska komma flygande till mig samt att butikerna ska vara öppna i eftermiddag, så att jag kan utöka min bara-en-köpt-julklapps-hög till en många-fler-köpta-julklappar-hög. Kanske i kombination med brunch på stan.

Och imorgon åker jag till Göteborg! Det blir en god jul, det säger jag bara.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?