Jag är redo nu

Så där ja. Ännu en heldag på stan med systrar och vänner. Och fika. Alla julklappar är ordnade och julstämningen är på ingång.

Det lilla barnet Leah har kommit hit nu och hon kommer ihåg mitt namn. Sånt blir jag glad av. Jag visar min uppskattning genom ett par svincoola jeans i storlek 92 eller vad det nu var. Små var dom hur som helst. Leah pratar både svenska och engelska för hennes mamma, min syster alltså, är ju svensk och hennes pappa är från Skottland. Det är häftigt med tvåspråkiga barn tycker jag. Leah är häftig.

Tror jag ska leka lite med henne sen.

Kommentarer

Mark Newman sa…
Hey, I have learned a word: "imorgon" means "tomorrow" in English. One down, millions to go! Have a Merry Christmas!
Anonym sa…
Åh, då pratar hon med skottsk dialekt?! HÄFTIGT!

Hade du varit snäll i år? ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?