Kan jag inte somna ikväll så dör jag nog

Är fortfarande sjukt trött. Men jag måste ändå få reflektera över några saker. För jag tycker det är så fascinerande att lägga märke till hur olika folk beter sig.

Sjukgymnaster till exempel, dom är väldigt olika. Vissa vill gärna titta på det där programmet jag har med mig i handen när jag kommer till dom för första gången. Andra bryr sig inte alls om det utan kör på sitt eget race liksom. Vissa är väldigt fokuserade på uppgiften, eller vi kan kalla det patienten, medan andra inte verkar ha så himla stort intresse alls. Men det är väl så det är, vi är alla olika. Jag tror i alla fall att jag trivs bättre med vissa än med andra.

Idag har knät varit väldigt aktivt. Både hos sjukgymnasten och på gymmet och i hallen. Laget hade alternativ träning idag. Hopp och balans och medicinbollar vilket resulterade i att gröna trekilosmedicinbollar damp ner lite här och där i hela hallen under ungefär en halvtimma och att det under den perioden helt klart var bäst att se upp så att man inte satt i vägen. För en medicinboll i hög fart hade jag inte gärna fått på knät!

Jag tog istället den gamla holländaren i handen och gick till huset bredvid, gymmet. Där cyklade vi och tränade lite styrka. Squat är en av dom nya övningarna på mitt program och då får jag ha stången som vikt. Inte illa! Och den där maskinen där man sträcker knät med en liten vikt på, leg extension eller vad den nu heter, den får jag också använda. Denna lycka, denna lycka.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra resten av kvällen. Funderar på att äte lite mat. Och så måste jag till jävla Bilka för att handla present. Imorgon är det paketutdelning och vi har alla fått dra ett namn på en vi ska köpa en sak till. Saken ska dessutom vara något som har med personen att göra. Jag kan ju inte avslöja vem jag har, för det får man inte, men jag kan ju definitivt säga att paketet kommer vara från Bilka. Men jag behöver inte stressa med det i alla fall, för på radion sa dom att den stora affären har öppet ända till 22 idag.

Man vet ju aldrig, kanske hittar fler julklappar där. På Bilka finns ju allt. Öl till exempel, det har jag fått önskemål om.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?