Känn ingen sorg för mig Göteborg

Oh, har spenderat hela dagen på stan. Och inser återigen att det faktiskt inte är någon idé att försöka jämföra Göteborg med Horsens. I alla fall inte rent händelsemässigt. Det här är en stad, det andra är en liten by. Som att bo i Vänersborg typ.

Jag har väl inte direkt någon julstämning i sinnet än, men jag jobbar på det. Försökte skapa lite högtid i lägenheten innan jag åkte till Sverige, men adventsljusstaken hade brist på fungerande lampor och den stora vita stjärnan lyckades jag aldrig få upp i fönstret, så den lämnades stående mot väggen i vardagsrummet. Men här finns det å andra sidan julpynt i varje hörn. Och själv bidrog jag lite genom att hänga upp några garntomtar i julgranen.

Nu har jag tyvärr inte tid för er mer. Ska äta middag och dricka julmust.

Kommentarer

Marcus sa…
har väntat att få läsa om staden man bor i.... ;-)

har ingen aning om jämförelsen med den danska förlagan dock så jag kan inte uttala mig om det stämmer eller ej!

fortsätt skriv!

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?