Och nu är jag här igen

Jag lovade visst att återkomma lite senare. Så här är jag.

Vi börjar med det väsentliga: knät.
Sedan sexveckorskontrollen och i och med den det nya träningsprogrammet går det faktiskt framåt! Jag märker skillnad nästan från dag till dag och jag kan lyfta mer, göra fler repetitioner och sånt. Kanske får man inte det, men det skiter väl jag i. Jag ser fram emot det tjugonde januari, då jag ska tillbaka på kontroll och få ta löpskorna med.

Idag var jag med riktigt mycket på handbollsträningen. Eller kanske inte med direkt. Men jag fick vara med och passa uppvärmningspass och jag stod i ena änden och sköt kantskott utan att hoppa och på fel ben. Alla är vi barn i början.

HH reser till Slagelse imorgon för årets sista match. Det är en fantastiskt lång resa och tar väl ungefär två timmar och passerar tre broar. Danskarna kommer nog ha kudde med sig. Det brukar dom ha när det är så långt. Själv tar jag med mig min mp3, boken jag läser (som för tillfället heter Mississippi börjar i lobbyn på Peabody Hotel och är skriven av Lee Smith) och take away-kaffe från närmsta bensinstation. Då brukar det mesta kunna ordna sig.

I övrigt har jag ont i huvudet och är trött och sur för att jullovet är slut och att jag inte hann träffa alla jag ville träffa i Göteborg. Men det var oavsett vilket väldigt mysigt och bra att vara i Sverige ett tag och snart kommer foton som bevisar min existens.
I alla fall så fort jag fått igång PhotoShop på den här datorn. Min nya alltså. Oh, den är så fin! Svart och blank och snabb.

Och snart är det nyår med. Det verkar bli fest då, om än en ganska oväntad sådan, för att fira av det här gamla skruttiga. Sen är det nytt år och kanske kan det bli en aning bättre än 2008. Det hoppas jag på.

Vad hoppas ni på?

Kommentarer

Anonym sa…
Det er skrivet i Horsens Folkeblad:

Vi har ikke fået besked om, at vi skal skære ned eller spare, siger Claus Mogensen. Alt er, som det plejer.

- HH skrev i en officiel ansøgning til kommunen, at man vil spare ved ikke at forlænge de kontrakter, der udløber til sommer. Rammer det ikke mange af dine spillere?

- Det er ikke noget, jeg forholder mig til, da det er noget, jeg ikke har fået noget at vide om. Jeg har kontrakt med HH frem til sommeren 2010, så hvis det får betydning for de spillere, jeg skal arbejde med, får jeg en orientering af klubben.

Må icke det betyde klubbeskifte anyway for dig?

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?