Handboll är uttröttande!

Nåja. Det blev ju en ganska så promenadsäker seger för norskorna mot Danmark. Dom danska kommentatorerna, som egentligen inte heller innan matchen trodde på en dansk seger, var inte så nöjda och pratade om överkörning. Katastrof med.
I princip kan man faktiskt säga att Danmark blev spelade lika långt av banan som Sverige blev igår. Femton minuter utan mål idag och det var väl nåt liknande igår. Kanske kan Sverige och Danmark träna anfallsspel ihop?

Men helt ärligt. Hur kan det bli så stora siffror i en mellanrunda?
Är det inte meningen att dom bästa lagen ska ha gått vidare?

Stannade hemma från träningen idag. Ett inslag av feber och ont i halsen gjorde det dumt att gå dit. Så jag somnade på soffan och drömde mardrömmar om otrogna pojkvänner istället. Vet inte riktigt om det var så mycket bättre. Och dessutom är jag fortfarande trött. Tur att jag snart ska gå och lägga mig igen och att det är en ny dag imorgon. En onsdag.

Jo, Anna Rapp läser uppenbarligen min blogg, men verkade mest ta min kritik som ett skämt. Och sen gjorde jag kaffe till henne och vi åt pepparkakor ihop. Det var trevligt. Om man bortser från matchresultatet då.

Men vad jag inte förstår är varför Matilda Boson får lika dåligt betyg i DN som dom andra. Samtliga spelare fick antingen etta eller tvåa efter matchen mot Tyskland. Matilda var ju bra igår och den enda som lyckades med det hon skulle.

DN kanske inte kan så mycket om handboll?
Jag borde få sätta betyg på dom. Helt objektivt sett alltså.

Kommentarer

Anonym sa…
Apropå Bosons betyg: Nej, DN kan inte mycket om handboll- och fr a inte om Damhandboll. DN´s sportchef, som jag har glömt namnet på, satt i TV-soffan härom morgonen och sa just det: "Jag kan inte så mycket om handboll". Och för några år sen när jag mailade till honom och frågade varför det skrevs så oerhört litet om Damhandboll (altså i stort sett inget alls) på DN´s sportsidor till skillnad från ex basket, innebandy och damfotboll så svarade han, i stort sett, att ingen var ändå intresserad av Damhandboll (jag har kvar mailet)
/eternal coach

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?