Halvvägs in i skiten

Jag har några frågor efter Sveriges första halvlek mot Makedonien. Det står tretton lika för dom som inte vet.

1. Varför spelar man inte med Sara Eriksson på högernio?
2. Varför kan Terese Helgesson ALDRIG gå på utsidan av tvåan?
3. Hur kommer det sig att Linnea Torstensson i princip alltid väljer att gå upp och skjuta utan egentlig satsning OCH med en man mindre på banan när det bara gått några sekunder?
4. Varför tar Teresa Utkovic så få av dom kantlägen hon faktiskt får?
5. Hur kan man låta Makedoniens högerkant göra nio mål på en enda halvlek?

För mig är det inte underligt att vi inte vinner matcher när vi gör så där. Nu är det skärpning.

Kommentarer

Anonym sa…
Precis de grejer som jag ska ta upp i min text. Man måste ta lägen på kanten som inte är fem meter breda, annars får inte ens lagkamrater längre in i banan något utrymme. Beppo måste sluta fega.
Men underbart bra med vinst! =)
Anonym sa…
Jag kan ingenting om handboll och vet inget om taktik. Jag följer inte ens det.

MEN, Makedonien är väl inte het på handboll (finns det nån sport dem är bra?)? eller har jag fel?

Känns som Sverige borde ha lätt mot dem.

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?