Bara en helt vanlig dag

Imorse visade biltermometern på minus 6,5 grader när jag körde till gymmet. Så kallt är det väldigt sällan här. Lite snö på det och det skulle vara riktigt coolt.

Danskarna brukar säga att jag måste vara van vid snö därför att det är så kallt i Sverige och att vi förmodligen har snö hela vintern. Förmodligen ja. Dom vet inte bättre, stackarna. Dom lever i en illusion av att Sverige är som Arktis och att alla svenskar älskar snaps. Charmig bild av mitt folk det där. Vad har vi gjort för att förtjäna det? Och appropå det så köpte jag skrämmande nog bacon igår. Mitt första paket någonsin. Jag tror jag håller på att fördanskas! För er som inte vet så har danskar bacon till allt. Nästan alla rätter på ett hela vanligt café innehåller bacon. Ofta står det inte ens, utan det kommer bara som en glad liten överraskning.

Nåja. Lite kort om matchen mellan (the artist former known as) Ikast och Györ. Den blev jämnare än vad jag hade förväntat mig och trots att det inte direkt var den bästa handbollsmatchen jag sett så var den rolig. Görbitz ärverkligen (trots en ganska så medioker insats sist) världens bästa handbollsspelare. Hon gör lite som hon vill, känns det som. Och det är coolt, tycker jag. Hon är min idol.

Oh well. Nu ska jag på kaffedejt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?