Ett steg framåt och inget tillbaka

Om ni bara visste vilken väldigt speciellt känsla det är att vakna, svänga benen över sängkanten och resa sig upp. Och känna - ingenting! Inte minsta lilla smärtgrej i knät. Annorlunda är ordet, eller ovanligt, i alla fall för mig.

Lilla knä, ska du börja leva nu? Välkommen tillbaka, det har varit tufft utan dig! Nu tar vi hand om varandra, du och jag. Alrighty?

Och medan ni funderar på hur det möjligvis kan kännas att ha fått sitt knä tillbaka efter mer än 120 dagar utan det, kan ni lyssna på The Brand New Heavies - I Don't Know Why (I Love You). Finns säkerligen på You Tube.
Själv tar jag en träningsfri dag idag. Eller ja, allt är ju relativt. Knäövningarna är ju sedan länge inprogrammerade i mina dagliga rutiner, så dom uteblir ju aldrig, men löpning och cykling får idag stryka på foten.

Kommentarer

Anonym sa…
Har precis hittat hit, ska bli kul att följa din väg tillbaka till handbollsplanen.

Jag vet hur det känns. Befrielse! Det är snart 4 år sedan jag gjorde min korsbandsop, men den känslan komemr jag ihåg.

Lycka till med din rehab, vill gärna se dig i landslaget igen.

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?