Vi börjar med det här

Stunden i simhallen var givande. Oerhört. Vi låg och sprattlade i barnpoolen (som ju alla vet är varmare än den större vuxenpoolen) och kommenterade alla övriga besökare under tiden bubbelditon rensades. Kanske stannade vi en knapp timma. Inklusive bastu.

I värmen lärde vi känna en bosnisk kvinna som var där med sin dotter och faktiskt kände igen svenska av någon anledning som jag glömt. Sen kom det in en lite större (och äldre) dam från tyskland och så stod vi alla, minus mina norska badvänner som fått nog av hettan och gått ut, och diskuterade det danska språket. Det var intressant. Den tyska hävdade med bestämdhet att en apelsin hetter flera apelsinen i plural. På danska. Och med tanke på hur mycket jag vet om pensionärers extrema envishet valde jag efter ett tag att tillfälligt låta osant vara sant och avlägsnade mig.
Den bosniska kvinnan himlade menande med ögonen och lät mig på så sätt förstå att vi var i samma grupp, hon och jag. Ny bästis där, I tell you!

Sen åkte vi till Mc Donalds. För i Danmark är det nästan lag på att man måste äta pommes frites efter man har varit i simhallen. I princip alla gör det. Det beställer man då helst i simhallens minst sagt sunkiga caféavdelning och på frågan om man vill ha något till så ska man svara: Ketchup och remoulade. Japp.

Sen lärde jag mig sticka i nummer 5's röda soffa. Svinnöjd sitter jag nu här med min nya öronvärmare. Funderar på att sova med den på i natt, precis som ett barn med en ny handboll. Om ni nu undrade.

Oh, har en film från gymmet idag kom jag på! Den borde jag kanske lägga upp. Ska fundera på saken.

Kommentarer

Anonym sa…
Roligt med nya bekantskaper på badet. Pensionärer och i synnerhet tyska sådana är onekligen mycket envisa ;-)

Pommes i badet äter man även här nere. Det hör liksom till. Idiotiskt om du frågar mig. Men sånt är det.

Kram

PS Hur går matchen ikväll? Kan vi få ett experttips?

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?