Lite sunt förnuft är allt jag kräver

Jag hörde en på TV som sa att när man är elitidrottare så måste man äta nyttigt och då menade nyttigt som i grönsaker och annat jox.
Hör här gänget: Det stämmer inte! Det viktiga är att äta, punkt.

Jag har nog aldrig i hela mitt liv tänkt på att äta rätt. Faktiskt. Men det verkar vara en konstant anledning till diskussion, det här med mat och jag får ofta frågor om det.

Jag kan ju bara svara för mig själv, men för mig är faktum både enkelt och följande:
Om man inte äter, presterar man inte.
Och det du äter dagen innan match är viktigare än vad du sätter i dig på själva speldagen. Att du dagen innan äter mycket av något du gillar är viktigare än att du äter nyttigt, men pasta är ju i dom tillfällena betydligt bättre än McDonalds. Fattar?

Och alla satans bantningsprogram som finns överallt. Så här är det med det: Om du motionerar och äter mat istället för godis så kommer du att gå ner! Och om du bantar så ska du inte välja att ta mer av såsen till maten eller att äta efterrätten. Säg nej tack. Inte heller hjälper det att det är lightprodukter. Ät ett äpple istället för fan! Bantar man så äter man inte onödiga saker.

Och när jag ändå är igång så kan jag passa på att kväva en annan myt. Man dör inte om man tränar trots att man är förkyld.

Nu har vi koll på det hela va? Enjoy!

Kommentarer

Caroline sa…
Och om man inte vill banta så går det alldeles utmärkt att äta marängswisch till middag!
Anonym sa…
Bra rutet! Precis så är det ju!
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?