Det kanske inte regnar ute, men det är jävligt grått

Oh, fick en dikt i utbyte mot min. Strålande måste jag säga! Och något oväntat. Kanske kan vi göra det till ett forum?

I övrigt verkar mtv ha någon slags rewind nu och jag sitter och lyssnar på Outlandish - Aicha. Förvisso en svinbra låt, men visste ni att det egentligen var Cheb Khaled som gjorde den först? Ni finner den på Youtube. Även den versionen är bra och den lärde jag mig digga när den kom flygandes i en resväska från Tunisien långt innan Outlandish gjorde sin kopia. Det var på den tiden jag bodde på andra våningen i västra Göteborg och jobbade på ett vanligt jobb.

Kan vi låtsas att det var i ett annat liv, för det är så det känns.

Och nu när jag ändå är igång med att prata musik skulle jag vilja berätta om min nyaste upptäckt: J-son - Pretty Boy. Fast jag tror knappast det är nåt för dig Madde. Påminner nämligen inte särskilt om Lasse W eller Melissa. Men så är han ju från götet med och folk därifrån kan ju vara lite svåra att ta! Men även den finns på Youtube.

Well. Idag känner jag mig nöjdare igen. En sömntablett och åtta timmars drömmar senare alltså. Nu har min handbollsönskan stillat sig och jag lutar mig tillbaka igen. Lugn och fin. Kanske dock med en aning ont i huvudet.

Och idag är det dessutom match mot KIF Vejen. Det är där JG spelar. Jag kommer heja lite på henne, men annars mest på oss själva. Och så kommer jag sitta med skorna på ryggstödet framför och dricka kaffe på läktaren och spana efter intressanta händelser.

Snart ska jag i alla fall ner och gå på fikadejt på det fina cafét. Det blir bra det, som uppladdning innan matchen.

Kommentarer

Anonym sa…
Ska undersöka J-son i morgon... Bingen vrålar efter mig just nu och jag ska också upp svintidigt i morgon!

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?