Trampa utav helvete, säger Staffan på TV

Det har varit en lång dag.

Men på sjukhuset gick det bra som fan. Gött det!
Och imorgon är det ju som bekant den tjugonde, alltså dagen då jag skulle löpa för första gången. Men min sjukgymnast Kasper har influensa (synd han inte hängde på den svenska vaccinationsvågen i höstas) och trots att jag blev erbjuden en alternativ dito inför morgondagen tackade jag nej och erbjöd mig storsint att vänta med springandet till på torsdag, då jag har ny tid.
Den sjukgymnasten jag träffade idag, fys-Mikael som är med oss i laget ibland, undrade förvånat varför och jag svarade att jag ju då kunde hinna träna ytterligare gånger innan löpningen.
Om han blev imponerad över min taktik? Skämta inte! Han höll på att dö av imponering. Men jag tänker: två dagar mer eller mindre spelar väl ingen roll. Ska ju ändå inte spela handboll igen förrän efter sommaren.

Och så är jag lite rädd för att jag inte ska kunna springa utan att det gör ont efteråt med allt vad det innebär. Jag är lite rädd för att fysen ska säga att jag inte får än. Eller att jag inte är bra nog.
Jag är en fegis, helt enkelt. Men å andra sidan är jag numera sjukt bra på rehab så det kanske väger upp.

Nu ska jag kolla färdigt på Sveriges match, skicka upp lite ny info på galleriets hemsida och baka klart brödet jag påbörjat.

Och imorgon behöver jag inte ens gå upp tidigt. Lycka, I tell you!

Kommentarer

Anonym sa…
Nu är jag här igen, korsbands-oraklet. =) Det kommer göra ont i knäet när du sätter igång med löpningen, inte så värst mycket när du springer just, utan efteråt. Knäet blir stelt, för det undrar väl vad 17 det är som händer. Men då ska du inte bli rädd. Bara på med lite kyla ett tag och böja och sträcka. =) Fast med tanke på hur bra du rehabat, så kanske ditt knä inte alls bli stelt. =)
Tack för komplimangen för håret, förresten, du skulle säkert passa i rött du också. Vi har nog rätt lika personlighet. ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?