Men det är inte så kallt ute i alla fall

Mmm, det var en bra fika det. Kaffe latten är mycket god på det coola cafét. Och så råkade jag bli bordsgranne med en före detta ligatränare som var på tillfälligt besök i byn. Världen är så liten ibland. Speciellt här i Horsens faktiskt.

Nåja, jag och mitt fikasällskap diskuterade kriget i Bosnien ett slag. Givetvis pratade vi även om andra saker, som till exempel handbollens status i Sverige och hur det är att vara gift. Den främsta anledningen till att vi pratade om just forna Jugoslavien är naturligtvis boken jag för tillfället läser: Sista kulan sparar jag åt grannen av Fausta Marianovic. Den handlar om hur serber, kroater och muslimer skildes åt av hat och mord när det onda trappades upp i landet Bosnien. Kanske har jag nämt den förut, men den är värd ett extra inlägg, för det är en förbannat bra bok! Köp den, läs den, skicka den vidare.

Nu funderar jag på om jag ska sova lite på soffan innan matchen kallar till samling. Eller om jag ska se film och äta kaka. Eller spela PlayStation. Alla dessa val!

Vad det gäller mitt knä känns det bättre idag. Och jag hoppas att det stämmer det som Broström skriver i sin kommentar, att det var nåt bra som hände, som släppte liksom. Och att det nu går framåt. Fint det, det tror jag på!

Ser dessutom fram emot matchen ikväll. Handbollsmatcher skulle nog kunna vara mina absoluta toppvardagshändelser. Gillar att det blir liksom en liten happening och att jag alltid träffar massa människor som jag gillar.
Jag är nog egentligen väldigt social, fast glömmer bort det ibland.

Kommentarer

Caroline sa…
Ska jag lämna min adress så att du kan skicka den vidare?

Jag kan lämna i byte Tusen strålande solar om en ung kvinna i Afghanistan. Har klämt kanske en tredjedel och gillar.
Anonym sa…
Det går ju lite framåt och lite bakåt hela tiden dessvärre, men det blir så bra i slutändan så! Opererade själv för korsbandet i högra knät 23 augusti och känner igen mig läskigt mycket i det du skriver!

Skönt att man inte är själv. Dock har jag varit med om det förr då jag för några års sen även drog korsbandet i vänstra knät. Doing it all over again!

Fortsätt gärna skriv, roligt att se hur långt efter dig träningsmässigt man faktiskt ligger ;-) hehe

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?