Midnight at the oasis, sing your camel to bed

Även om jag tidigare idag (eller i natt som väl är ett mer rättmätigt namn) valde att sätta en något ironisk prägel på hur mycket firande dagen var värd så vill jag nu påpeka att det är min mamma man ska fira idag. För hon fyller nämligen år.

När jag ringde henne nyss satt hon och fikade vid köksbordet med några kompisar. Hon erbjöd mig en semla om jag kunde komma förbi. Oh, I wish, I really do! Och då inte främst på grund av semlan.

Här är hon, min mamma. Lilla Tomten och Julia får ni på köpet.

Well, så har ännu en dag blivit till grådassig och mörk eftermiddag. Fantastisk årstid det här. Jag längtar efter vår och sommar och värme och sol. Och klänningar och ballerinaskor från Beijing. Men inser samtidigt det tveksamma i att drömma om det omöjliga.
Kanske borde jag flytta till Malta? Fast där är man mest på språkresa (och vilka veckor sen!) och dom spelar inte handboll där vad jag vet. Kuba är nog bättre då. Får fundera på saken helt enkelt.

Och Ålan-gänget: Jag och JG undrar hvornår?

Kommentarer

Mark Newman sa…
GO ANNIKA BABY GO

I can't wait for warm Beijing-like weather, too! But I am psyched to run in very cold in the morning. I am also psyched that you get to run soon!

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?